Sådan afholder du et godt møde

08 marts 2022 Steffen Petersen

advertorial

Hvis du skal holde et møde på din arbejdsplads, så kan det være en god ide at fastslå nogle ting inden mødet. Dermed får du det bedste udbytte ud af mødet, og det gør det muligt at se tilbage på de ting, der blev fastslået på selve mødet. Du skal selvfølgelig have et lokale, hvor mødet kan holdes.

Hvis du gerne vil vide, hvordan du ellers afholder et godt møde, så vil vi give dig tre tips til, hvordan du kan gøre dette. Hvis du vil vide mere, så kan du læse med herunder. 

mødelokaler

Send en invitation til mødet

Hvis der er nogle bestemte personer, som du gerne vil have med til mødet, så kan det være en god ide at sende en invitation ud til dem. Dette kan du blandt andet gøre med en e-mail. Hvis I deler en fælles kalender på arbejdet, så kan du også smide mødet herind, så andre kan se, hvornår mødet foregår. 

Lav en agenda for mødet

Når du sender en invitation ud til mødet, så kan det være en fordel at vedhæfte en agenda for mødet. Det gør det lettere for deltagerne at forberede sig til selve mødet. Du kan blandt andet lave en plan over, hvad tiden skal bruges på, og hvornår der skal snakkes om bestemte emner. Dermed ved alle, hvad de går ind til, og I kan hurtigere få snakket om alle de relevante ting til mødet. 

Skriv et referat af mødet

Det kan også være en god ide at have en, der kan skrive et referat af selve mødet. Det gør det lettere for alle at huske, hvad der er blevet snakket om, samt hvad I har fundet ud af til mødet. Du kan sende referatet ud på en mail til deltagerne efter mødet, så alle kan se tilbage på, hvad udbyttet af mødet blev til. 

Flere Nyheder